lördag 3 december 2011

Utmaning Ett julkort i veckan

 Inne på Ett julkort i veckan kan man nu hitta en utmaning! Här är reglerna:

"Steg 1. Beskriv en julkortsutmaning som du gillar och som vi kanske kan använda under 2012.

Steg 2. Titta igenom julkortsbloggen och hitta ett julkort som du vill lifta eller inspireras av. Det kanske är färgerna, upplägget, motivet eller någonting annat som gör dig kreativ, beskriv gärna vilket kort du valt och varför du valde just det kortet."



När det kommer till steg 1 så är mitt förslag att ni har en julkortsutmaning där man ska tänka "out of the box" och helt undvika de klassiska julfärgerna och juldekorationerna som man brukar ha på sina julkort. Jag har sett så otroligt många julkort den sista tiden som inte alls har varit i rött, grönt och guld och det har varit otroligt läckert! 


Jag behövde inte kika långt tillbaka i er blogg för att hitta ett kort som jag inspirerades av. Annelie heter kvinnan som gjort kortet och jag föll pladask för den häftiga "vikningen". Något som jag absolut kommer använda fler gånger - inte bara på julkort!


Detta är Annelies kort som jag liftade
Här är mitt resultat!

Stämpeln är målad med promarkers och sen har jag haft crackle paint på bokstäverna för att få en lite "isig" känsla. 



3 kommentarer:

Petra sa...

Härlig tag, gillar glossyn på gubbarna!
Lycka till!
DT Petra

Annelie sa...

Vad kul att lilla jag kunde bidra med lite inspiration :)
Ditt kort blev jättefint, gulligt motiv, Lycka till i utmaningen!

Fia sa...

Så fantastiskt fint kort du har gjort och det är så roligt att även se det liftade kortet i samma inlägg! Tack för att du har varit med och bidragit till julkortsbloggen!