söndag 6 februari 2011

Layouterna från scrapmaran

Även tre stycken LO's fick jag till på maran. Vi var, som sagt, väldigt effektiva! Jag körde vidare på mitt Egyptenalbum, har inte så mycket kvar där nu!

En skissutmaning där man skulle använda hela 5 bilder! Det har jag aldrig försökt mig på tidigare, men det gick ju jättebra! Tycker om att använda mig av skisser som har lager-på-lager-principen, det är så sällan jag vågar mig på det själv annars.

Denna LO gjorde jag till en bingo-utmaning. Rosa och brunt är ju bara SÅ fint tillsammans! Och bilden är ju bara alldeles underbar den också. Jag brukar vara ganska noga med att framhäva färgerna i bilden med Layouten, så i vanliga fall hade detta blivit en blå layout; men att istället köra en helt annan färg här fick ju bara bilden att framhävan ännu mer!


Vi fick en utmaning där vi bara fick använda oss av en enda färg i olika nyanser. Jag tyckte att det passade väldigt bra till dessa bilder, eftersom de är så vackra vill man inte ha för mycket runtomkring som stör. En väldigt enkel LO, som jag är väldigt nöjd med! Använde det sjukt snygga alfabetet Katie!

1 kommentarer:

Ås@s Pyssel sa...

Håller med Marie... Du gör verkligen fina LOs! Kul att se er i Västerås i går!